Tremco-Illbruck produceert en levert producten en diensten voor hoogwaardige oplossingen op het gebied van afdichtings-, verlijmings- en coatingoplossingen voor de bouw en de verwerkende industrie.

Tremco Illbruck startte in 2014 met de implementatie van een Rebranding met bijbehorende uitdagende (strategische) doelstellingen. De resultaten in de praktijk bleven echter achter bij de innovatieve plannen.

SYN heeft Tremco-Illbruck geholpen bij het realiseren van een zogenaamde Customer Agile Organisatie. Een organisatie waarin de klantreis als leidraad door de gehele organisatie loopt, omarmt wordt en waarnaar door iedereen wordt gehandeld.

Dit door SYN geïntroduceerde verander programma is custommade en bestond voor Tremco-Illbruck onder meer uit:

  • Een interventie-dag waarin door middel van een managementgame de voornaamste en belangrijkste problemen zijn opgespoord.
  • Een aantal Management Awareness sessies.
  • Een uitgebreide organisatiescan en bepaling van de IST- en SOLL situatie ten behoeve van de Agile Customer Organisatie.
  • Het maken van een hands-on doorvertaling van de eerder opgestelde strategie naar alle belangrijke aspecten van deze omslag en wat dat betekent op strategisch- en tactisch- niveau, de werkvloer en de dagelijkse praktijk.

We vonden antwoorden op de vragen:

  • Hoe realiseren we een organisatiecultuur waarin de klant echt centraal staat?
  • Welke impact heeft die centrale klant op de totale organisatie?
  • Wat betekent dat voor de geformuleerde missie, visie en strategische doelstellingen?
  • Hoe stellen we de bedrijfswaarden van Tremco-Illbruck, Ondernemend, Innovatief, Samenwerkend, Transparant en Prestatiegedreven centraal in de klantreis?
  • Hoe maken we de slag van ‘weten’ naar ‘doen’? We weten steeds meer, maar wat merkt onze klant er concreet van?
  • Hoe integreren we de Customer Agile-manier van kijken, denken en doen in onze hele – al dan niet agile werkende – organisatie? En hoe organiseren we hiermee een continue verbeter-organisatie?
  • Hoe zorgen we dat we tijdens deze transformatie de klant niet uit het oog verliezen?
  • Hoe organiseren we Agile Customer Experience in onze organisatie, en waar beleggen we welke verantwoordelijkheid en vrijheid?

We formuleerden gezamenlijk antwoorden op deze vragen en hebben de oplossingen geïmplementeerd, veranderingen doorgevoerd, resulterend in een organisatie waarin de in- en externe interactie met klanten en medewerkers het centrale denken bepaalt en er voor zorgt dat Tremco-Illbruck constant in staat is in te spelen op de steeds snellere veranderde omstandigheden.

Mede door dit programma heeft Tremco Illbruck klinkende resultaten geboekt op klanttevredenheid, medewerkers betrokkenheid en doelstelling realisatie.